Noile butoane Facebook: le iubim sau le urâm?

Pe 24 Februarie, Facebook a introdus noi 5 butoane prin care poţi aprecia un status: „love,” „haha,” „wow,” „sad” şi „angry” („ador”, „wow”, „haha”, „tristețe” și „furie”). Unii mai patrioţi, spuneau că Zuckerberg ne-a făcut o surpriză de Dragobete, cu butonul de Love. Ceea ce a făcut a fost de fapt îngreunarea vieţii specialiştilor în SM. :))

The Debrief reactions like facebook dislike

Cu siguranţă le-ai testat până acum şi ai dat wow-uri sau haha-uri prietenilor tăi. M-am distrat şi eu puţin cu ele, a fost fun, dar tot like-ul este cel pe care îl folosesc cel mai mult. Am observat şi în news feed acelaşi lucru. Mulţi oamenii au rămas fideli butonului de like, ceea ce este bine într-un fel pentru persoanele care gestionează pagini de Facebook.

Pentru un utilizator obişnuit, această schimbare nu are o aşa de mare amploare ca pentru un specialist în social media care gestionează pagini de companie în fiecare zi. În ziua introducerii lor, am râs când am citit unele postări: la rapoarte trebuie adăugate acum love-uri şi haha-uri şi schimbată strategia dacă primeşti angry-uri? Ce facem dacă concurenţa primeşte mai multe love-uri ca noi? Ne-a dat un haha. Înseamnă că râde de noi? Ce facem? Şi aşa mai departe… Dar nu e de râs. Treaba s-a complicat puţin, deşi reprezentanţii Facebook afirmă că nu. Iată ce spune Sammi Krug, Product Manager at Facebook:

„The different reactions will now give Facebook – and brands – more comprehensive data of how people perceive any particular post. If someone uses a Reaction, we will infer they want to see more of that type of post. In the beginning, it won’t matter if someone likes, ‘wows’ or ‘sads’ a post — we will initially use any Reaction similar to a Like to infer that you want to see more of that type of content. Over time we hope to learn how the different Reactions should be weighted differently by News Feed to do a better job of showing everyone the stories they most want to see.” – via http://www.adage.com

Sună bine în teorie, dar vom vedea după o perioadă cât de utile le sunt în realitate brandurilor. Nu m-ar mira să le scoată…

Introducerea noilor butoane nu a scăpat fără reacţii nici din partea brandurilor. Iată mai jos 2 exemple de postări real-time:

noile_butoane_facebook_coccolino

noile_butoane_facebook_kfc

Tu iubeşti sau urăşti noile butoane?

Sursa foto.

Sursa gif.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s