Cat te costa sa spui „Cu placere” si „Multumesc”?

Nimic. Chiar nimic. Nu te costă nimic să arăţi că ai cei 7 ani de acasă.

Dacă eu îi spun „Mulţumesc” vânzătoarei de la magazin, iar ea bagă banii în casă sictirită şi nu zice nimic, să îi mai calc pragul a doua oară?

Am intrat ieri într-un magazin naturist. Am văzut că farmacista era plictisită şi dorea să scape repede de clientul din faţă. Eu ştiam exact ce vreau să cumpăr, aşa că am scutit-o de un dialog mai lung cu privire la probleme, remedii etc. La sfârşit, i-am mulţumit şi i-am urat o zi plăcută. Ea – niciun cuvânt. Nici persoana de dinainte nu s-a ales cu vreo politeţe din partea ei.

Poate sunt eu prea pretenţioasă, dar dacă ai bun simţ, răspunde-i şi tu persoanei ce ţi-a mulţumit, pentru că aşa este frumos. Poate ai o zi proastă. Cu toţii avem. Nu o arăta în faţa clienţilor, cu atât mai puţin nu îţi exterioriza năduful asupra lor. O parte din ei nu vor mai apela la serviciile firmei pentru care lucrezi.

Dacă eşti angajator, instruieşte-i pe angajaţi să fie respectuoşi, politicoşi şi cu bun simţ mereu. Vânzarea reprezintă o parte importantă din marketing-ul realizat pentru brand, iar imaginea companiei poate avea mult de pierdut din cauza atitudinii lor. Un client pierdut, rămâne pierdut.

Nu spun că toţi lucrătorii comerciali sunt aşa. De multe ori, unii mi-au oferit o stare mai bună şi am ieşit zâmbind din magazin. Este însă frumos să spui „Mulţumesc” şi „Cu plăcere” mereu.

cat_te_costa_sa_spui_cu placere_si_multumesc

Hai, că se poate! 🙂

sursa foto: pinterest.com

Lasă un răspuns

