Despre ipocrizia controlorilor RAT Brasov

Aseară, în troleibuzul 8.

Într-o staţie urcă doi cetăţeni turmentaţi, care „parfumează” aerul cu alcoolul din respiraţia lor. Se aşează frumos pe scaune şi încep să se uite la cei din jur, cu nişte ochi tâmpi şi roşii. La următoarea staţie, urcă domnii controlori, în plină misiune. Unul din ei ajunge la mijloc, unde erau respectivii. Ne verifică biletele/abonamentele, se opreşte în faţa lor, se uită la ei şi trece mai departe.

Păi cum vine asta? Eu plătesc un abonament de 55 de lei pentru a transporta şi alte persoane pe banii mei, se pare. Fără nicio jenă, controlorii coboară la staţia următoare.

Ştiţi ce voi face? Voi refuza să arăt abonamentul când vor mai avea loc scene asemănătoare. Până nu îi verifică şi pe cei pe care îi evită, eu nu mai scot abonamentul din geantă. Le este frică sau ce? Că nu îmi dau seama. Dacă da, să mai bage RAT-ul în echipă şi câte un jandarm, că poate aşa vor avea „curaj” să le facă un proces verbal şi lor. Căci sigur respectivii cetăţeni turmentaţi nu aveau bilet.

Dacă aseară nu aveam abonament, în secunda următoare ar fi tăbărât pe mine ca leii în junglă.

– Păi cum domnişoară v-aţi uitat abonamentul acasă? Un buletin sa ne arătaţi. Altfel mergem până la capăt să vă legitimăm în faţa unui jandarm.

– Dar pe domnii aceia de ce nu îi verificaţi?

– Noi pe dumneavostră v-am prins acum. Deci, aveţi un act de identitate?

Să mori tu.

Dacă eşti chiar atât de nesimţit, controlorule, îţi ofer o soluţie. Fă bine şi renunţă să mai verifici şi restul lumii din acel autobuz după ce dai peste specimene bete şi coboară din autobuz. Urcă în altele până îţi faci norma pe oră, măcar să fim corecţi. Dar meseria e nasoală, ştiu, şi e mai bine să punem în aplicare ipocrizia.

Înţeleg că partea cu cetăţenii de etnie rromă este mai complicată, căci şi aceia merg nestingheriţi cu autobuzul cum vrea muşchiul lor şi nimeni nu îi verifică de bilete. Până se va face ceva şi în acest sens, vom mai plăti mult şi bine noi şi pentru ei.

Alo, conducerea RAT Braşov? Facem şi noi ceva în acest sens? Sau putem urca toţi beţi în autobuze pentru că vom fi săriţi de controlorii în uniforme albastre? Poate încerc şi asta într-o zi.

5 comentarii

  1. Mai grav e când aceşti cetăţeni turmentaţi erau chiar controlorii.. mi s-a întamplat acum câteva luni, nu aveau uniformele. Intru în autobuzul nr.6 şi până a ajuns la mine s-a clătinat bine de tot, iar când a deschis gura, am zis că mă îmbată. Trist…

  2. Din pacate situatia asta nu e valabila doar pentru Brasov. Cred ca un titlu mai potrivit era „Despre ipocrizia controlorului roman”. Asta e tara in care traim, nu ne-am obisnuit deja?

  3. E adevarat, iar pe principiul asta am luat-o putin inainte si 5 ani nu mi-am facut abonament. Per total am iesit de vreo cateva ori mai ieftin din plata amenzilor , decat daca as fi avut abonament:)))

    Cateodata d-abia astept sa vina controlorii sa ma prinda intr-un moment mai nasol, sa le explic cum nu am loc de oamenii fara bilet in autobuz, batrani, tigani, cum nu am nicio reducere la transport desi sunt la facultate si mai platesc si taxa, sau cum parintii mei au platit zeci de ani taxe degeaba..

Lasă un răspuns

