Biblioteca bloggerului roman – topul meu 10 pe 2013

Îmi place să citesc în mijloacele de transport în comun. Mereu am câte o carte în geantă care mă scapă de plictiseală. Nu că nu ai avea la ce momente penibile să iei parte în autobuz. Mi s-a întâmplat de multe ori să se uite lumea ciudat la mine pentru că citesc. Adică nu stau pe Facebook, nu răsfoiesc un Cancan, o Libertatea ceva, nu mă holbez la oamenii care urcă şi coboară din autobuz. Chestii din astea.

Puţin îmi pasă de privirile şi de părerile lor.

De mică, pentru mine cărţile au fost şi sunt speciale. Reprezintă un refugiu în zilele când nu sunt în apele mele, o evadare într-o altă realitate pentru a mă simţi mai bine, un mod de dezvoltare, un mod de a visa, de a mă inspira. Pentru că atunci când citesc, totul devine mai frumos. 🙂

Chinezu` a propus un experiment numit „Biblioteca bloggerului român”, mai bine spus, o centralizare a motivelor pentru care bloggerii încă mai citesc cărţi şi, implicit, a titlurilor pe care le-au citit în 2013. „Ce rost mai are să citim, cu ce ne ajută pe noi cărţile?“ este întrebarea de 100 de puncte.

În 2013 am citit 17 cărţi. Poate mi-a mai scăpat câte ceva, dar pe cele de mai jos le ţin minte cu siguranţă.

Topul meu 10 arată aşa:

1. North and South – Elizabeth Gaskell

2. Mecanica inimii – Mathias Malzieu

3. Cum să vinzi gheaţă eschimoşilor – Jon Spoelstra

4. Căutătorii de poveşti

5. Primăvara cititorilor – Ebook

6. La paradisul femeilor – Emile Zola

7. Shogun – James Clarell

8. Cianură pentru un surâs/Bună seara, Melania – Rodica Ojog-Braşoveanu

9. Departe de lumea dezlănţuită – Thomas Hardy

10. În mintea lui Steve Jobs – Leander Kahrey

Celelalte au fost: Vraciul/Profesorul Wilczur – Tadeusz Dolega-Mostowicz; În căutarea eleganţei – Mattew E. May; Plimbarea – Attila Bartis; Fifty Shades of Grey – E.L. James; Tendinţe în PR şi publicitate – Delia Balaban, Mirela Abrudan; Trei într-o barcă/Trei pe două biciclete – Jerome K. Jerome şi Dune – Frank Herbert.

Dacă ai şi tu un blog şi vrei să iei parte la experimentul propus de Chinezu`, poţi citi toate detaliile pe blogul lui, accesând linkul de mai sus. 🙂

Dacă nu, poate îmi recomanzi ceva de citit pentru 2014. 😛

12 comentarii

  1. North and South are cumva legătură cu serialul cu același nume? Mi-l amintesc vag din copilărie, mi se părea extrem de fermecător și aș vrea să citesc o carte cu parfumul ăla. 🙂

  2. Faină listă, interesante titluri! Nu am citit toate cărțile pe care le-ai citit, dar e timp anul ăsta! Spor la citit în continuare, chiar dacă unii se mai uită urât 😀

  3. Si mie imi place sa citesc pe mijloacele de transport in comun. De fapt, chiar imi petrec destul de mult timp zilnic in autobuz sau tren si incerc sa fructific cat mai mult acest timp citind. Pe Thomas Hardy il ador. L-am descoperit in facultate, in timpul unei sesiuni, cand as fi facut orice altceva decat sa invat pentru examene :)) Iar Vraciul/Profesorul Wilczur este marea mea dragoste din liceu.

Lasă un răspuns

