„Din partea mea, poţi să-ţi faci şi autopsia pe banii tăi.”

Aşa am fost eu tratată de un medic la un consult azi. Aşa sunt trataţi pacienţii în a noastră Românie.

Dar să o luăm cu începutul.

Am răcit ceva mai tare decât de obicei în urmă cu o săptămână şi m-am ales şi cu o inflamaţie a amigdalelor. Am mers la ORL la Mârzescu să văd care e treaba cu gâtul meu, ce tratament să urmez pentru a fi totul ok. M-au expediat la Infecţioase, deşi ajunsă acolo la camera de gardă, am aflat că şi cei de la Mârzescu îmi puteau prescrie un tratament cu antibiotic, fără să mă mai pună pe drumuri, pentru că nu era atât de gravă situaţia.

Bun. Am urmat tratamentul cu antibiotice şi alte nebunii naturiste  (tinctură de propolis, gargară cu muşeţel etc.). După cele 7 zile, gâtul mi-era mai ok, nu mă mai durea la înghiţire, dar voiam să fiu sigură că amigdalele sunt mai bine, astfel că am mai mers la un consult la ORL. Tot la Mârzescu pentru că era aproape de medicul de familie şi pentru că nu mă puteam duce iar la Infecţioase fără să fie ceva grav.

Acolo, avea program de consultaţii Marceanu Luigi. Doctoriţa la care fusesem prima oară nu era atunci şi am zis că, dacă tot sunt acolo, să intru la celălalt.

Nu îl numesc doctor pentru că nu merită. Cu o atitudine de genul „alt pacient care mă deranjează în timpul programului”, individul a început prin a mă face „cucoană” pentru că nu mi-am dat eşarfa de la gât jos mai repede. Cum mi-am putut permite oare să fiu atât de comodă? Când l-am întrebat dacă ar fi cazul să îmi fac un exudat faringian pentru a vedea dacă nu am o infecţie cu un streptococ (îmi zisese medicul de la Infecţioase că ar fi util unul după ce termin tratamentul cu antibiotice), mi-a replicat ofensat: „cucoană, din partea mea poţi face exudatul pe banii tăi. Poţi face şi autopsia pe banii tăi”.

După acest individ, ar trebui să îmi fie ruşine că mă preocupă sănătatea mea, că vreau să ştiu mai multe informaţii despre ce ar fi putut cauza inflamarea amigdalelor, că l-am deranjat din timpul în care nu făcea nimic (nu erau pacienţi la uşă; ar fi trebuit să îmi dau seama de ce nu e prea căutat) până la ora 14.

Mi-e groază de bătrânii care, neavând bani, trebuie să îndure mitocănismele şi atitudinea de cel mai deştept om în viaţă, pentru că nu pot merge la o clinică privată, la un medic care să le răspundă la orice fel de întrebări, cu înţelegere. Nu îi ceream lui să îmi dea o trimitere pentru acea analiză, dar s-a comportat ca şi când ar fi plătit din banii lui pentru ea. Cum mi-am permis? Cum oare? Nu ar fi trebuit să mă intereseze şi alte detalii, pentru că el nu avea chef de explicaţii.

Poate că aş fi trecut peste aroganţă, dar mitocănia nu o suport.

Dacă aveţi posibilităţi financiare, sfatul meu ar fi să mergeţi la doctori care vă tratează aşa cum trebuie, deşi percep un anumit cost pentru consultaţie. Lăsaţi biletele de trimitere de la medicul de familie şi policlinicile jenante pentru că asta se întâmplă pe acolo din nefericire. Şi evitaţi-l pe individul mitocan numit mai sus.

9 comentarii

  1. Cred ca l-ai prins intr-o pasa extrem de proasta, sau s-a schimbat drastic in ultimii ani. Eu m-am tratat multi ani la el pentru probleme grave si n-am avut niciodata vreun episod de genu. Mai mult decat atat, am ajuns la el dupa ce alti doctori ma trimiteau la psihiatrie – nu era nimic vizibil la analize . Am mers la el 6 luni, 4 zile pe saptamana pentru tratament . Au trecut multi ani de atunci si nu mai am nicio problema. Daca era sa ma las pe mana alor doctori – cu siguranta nu mai auzeam nimic pana acum .

    1. O pasă proastă nu este o scuză pentru un doctor. De ce să mă facă pe mine să mă simt prost şi să plec aproape plângând de acolo? De ce să îi tratezi aşa pe oameni? Eu mică, pricăjită cum sunt, să intru în cabinet toată un zâmbet pentru că sper să aflu informaţii îmbucurătoare despre efectul tratamentului şi să se ajungă la glume proaste legate de autopsii, care mă fac să mă simt de nimic, pentru că am pus o întrebare?

      Ruxi, îmi pare bine să aud şi cazuri fericite, însă pe mine nimic nu mă mai poate face să revin în cabinetul lui. 🙂

  2. Mai am un prieten care avea probleme cu piciorul si, ortopedul la care a fost spunea initial pe un ton foarte serios niste glume sinistre, cum piciorul lui e pulbere si trebuie amputat.

  3. Cam la fel am fost tratata la Regina Maria. Prima doctorita nu iesea din „nustiu, nupotpunediagnostic” in cele 4-5 minute de prezenta in cabinet, fix inainte de a ma expedia la radiografie, apoi la a doua doamna NU S-A UITAT pe radiografii, mi-a pipait piciorul si mi-a prescris un unguent. Fasciita plantara a costat 320 RON (consultatiile) + 80 Ron radiografiile. Plus recuperatorii pentru ca n-am achitat 160 Ron (cand am plecat mi-au zis ca totul este achitat!!!). Povestea e aici: http://www.agentiadepresa.com/2013/10/regina-maria-si-spiridusii-raketi/

  4. UN MITOCAN INTR-ADEVAR CU PRETENTII DE MARE DOCTOR….NU A MAI PUS MANA PE UN BISTURIU DE ANI SI ANI DE ZILE…STIE DOAR SA DEA BETASERC…CA DOAR FIRMA II PLATESTE TOATE DEPLASARILE SI-L PLATESTE SA-I FACA RECLAMA…JENANT DOMNULE DOCTOR MARCEANU LUIGI….SI MAI SI IESI IN ORAS CU NEVESTELE COLEGILOR…VEZI DOCTORA ANE MARIE ONCESCU…

    1. Ooooo ce frumos…el este un mare gigolo…. si e mort dupa doctora anymery oncescu….voebesc mereu la telefon…se iubesc ce sa mai draga…invidie si concurenta mare la muierea asta….

      1. Poate.si fac necropsia amandoi unu la altu…ca sa fie vesnic impreuna…

Lasă un răspuns

