Farmecul parului meu

Mi se întâmplă să trec seara pe lângă câte un salon de beauty şi să privesc puţin la realitatea din interior. Coafeza, obosită după atâtea ore de stat în picioare, o tunde pe ultima clientă a zilei. Manichiurista face curat în colţul ei, o altă fată mătură pe jos, pregătind totul pentru a doua zi. Oare câte poveşti de viaţă aud zilnic persoanele care lucrează acolo? Câte bucurii, dar şi griji ies la iveală?

Martor tăcut al tuturor evenimentelor de-a lungul vieţii, părul reprezintă o parte importantă din aspectul şi personalitatea fiecărei persoane. Fiecare clientă este unică, la fel şi părul ei, care trebuie tratat cu seriozitate pentru că are propria poveste de spus.

Părul meu brunet are un farmec aparte. Am început să fiu conştientă de acest lucru din cauza reflexelor de şaten şi roşcat pe care le are uneori, reflexe care miră pe toată lumea. Le consider o prelungire a personalităţii mele, ce aduc o notă de chic acesteia.

Când eram mică, aveam părul foarte ondulat. Onduleurile au dispărut, însă, până la vârsta de 7 ani. Tata a avut şi el o implicare în această „schimbare de look” pe viaţă. Ca bărbat este greu să îi aranjezi părul unei fetiţe atunci când mama nu este prin preajmă, astfel că el a abordat problema într-un mod mai simplu. Aveau ai mei o prietenă de familie coafeză, aşa că m-a dus la ea şi, în câteva minute, am devenit un mic băieţel. Cred că aveam vreo 3 ani. Mama s-a supărat tare pe tata atunci, iar pe mine m-a făcut urâtă. Dar ce vină aveam eu? Odată tuns scurt, părul şi-a pierdut din caracteristici, astfel că a rămas ondulat doar la vârfuri şi doar atât cât să mă enerveze că nu stă nicicum bine.

Din copilărie şi până în liceu, nu m-am stresat prea mult din cauza lui. Nu am vrut să îl vopsesc din principiu. De ce să schimb o culoare frumoasă? O vedeam pe mama cum trebuia să se vopsească imediat ce începea să se ivească puţin păr alb la rădăcini. De la 30 de ani de când face acest lucru, părul ei a avut de suferit inevitabil, indiferent de ce măşti sau tratamente a folosit. Aşa că am decis că voi folosi vopseaua de păr în ultimul moment, când nu voi mai putea ascunde firele albe.

Nu am folosit nici placa de întins părul până pe la vreo 17 ani. Am adoptat de o vreme stilul bob, un bob mai lung, ce necesită, mai ales în cazul meu, folosirea zilnică a plăcii. Deşi o întrebuinţez la maxim, podoaba mea capilară nu are de suferit. Am mai folosit, din când în când, câte o mască de păr cumpărată din comerţ, însă sunt adepta preparării unora simple cu ingrediente din bucătăria proprie. Un gălbenuş de ou, cu puţin ulei de măsline, face minuni.

De câteva săptămâni, o şuviţă din părul meu vede viaţa în nuanţe de albastru, turcoaz şi mov. Albastrul de metil şi violetul de genţiana sunt de vină. Şuviţa mea este cameleonică, deoarece culoarea dispare, puţin câte puţin, o dată cu fiecare spălare, adaptându-se aş putea spune, stărilor mele sufleteşti. Farmecul ei, chic-ul meu.

Cu numele „Farmec” m-am întâlnit încă din copilărie. Mama a folosit şi foloseşte de mulţi ani emulsia cu lăptişor de matcă Doina. Ea are tenul uscat, foarte pretenţios şi o foloseşte pe post de cremă, pentru hidratare. Eu o folosesc ca demachiant şi sunt mulţumită de ea.

În afară de perioadele când se îngraşă mai repede şi de câteva fire albe care tot îmi dau bătăi de cap, părul meu este unul sănătos, des şi puternic. Nu este ars din cauza plăcii, nu se rupe, nu este despicat şi nu cade mai mult decât este normal. Un alt produs Farmec descoperit tot la mama face parte din gama nouă Gerovital Plant Tratament. Ea foloseşte masca de păr Pro Color pentru sănătatea firului de păr şi pentru menţinerea mai îndelungată a culorii după vopsire. Îmi place şi mie acel produs pentru că observ rezultatele şi încântarea mamei.

Astfel, ca urmare a decolorării şuviţei mele (de fapt, de ce nu pentru tot părul, având în vedere folosirea plăcii), aş vrea să încerc şi eu tratamentul intensiv de regenerare. Șamponul şi loțiunea regenerantă cu petroleum, keratină, vitamine şi extracte vegetale naturale (printre care coada calului, rosmarin, mesteacăn, brusture, salvie), au rolul de a accelera procesul de refacere a caracteristicilor firelor de păr şi de revitalizare. Fiind un brand cu tradiţie în casa noastră, am încredere în beneficiile oferite şi în rezultatele produselor din gama Gerovital Plant Tratament.

GerovitalPlantTratament

Sunt curioasă ce efect are şi tratamentul de sebum control. Părul meu nu secretă sebum în exces, însă aş vrea ca şamponul şi serul să regleze secreţia şi să o reducă în cazul în care voi urma după şi acest tratament.

La fel cum ne deosebim unii de alţii prin culoarea ochilor sau a tenului, o simplă nuanţă, o tunsoare în scări sau un păr creţ spun multe despre noi la o primă vedere. Este important însă să avem grijă de el, să ştim ce tip de păr este şi ce nevoi are, pentru a folosi produsele potrivite lui. Prin această incursiune în amintirile mele, eu am făcut anamneza părului meu şi am decis ce tratament să îi aplic.

Cu ajutorul Farmec, poţi fi chiar tu doctorul părului tău!

Articol scris pentru SuperBlog 2013.

Sursă imagine.

2 comentarii

Lasă un răspuns

